Menu
header photo

The Journey of Hammond 214

thumbvoice4's blog

על גבי משקוף דלת ביתך בנכס יהודי מוטל עלינו מזוזה- העובדות הרובד הפנימי מטעם מצווה זו?

על משקוף דלת הכניסה בבית יהודי יש מזוזה. אתר חושבים שזהו קישוט אלגנטי או גם קמע שמביא מזל גבוה – כזה שקיימת להתיז כדי להוציא את כל הרוחות הרעות!

כדי האמת לאמיתה, המזוזה זוהי תזכורת יומיומית – והצהרה פומבית – אודות אמונה וזהות יהודית.

למרות שהפירוש המקראי של המילה מזוזה משמש דפנות פתח החדר, די הרבה הכוונה למגילת הקלף המכילות פסוקים מהתנ"ך, השוכנת בנושא משקוף דלת הכניסה.

המזוזה הנוכחית תזכורת ליציאת מצרים, האם נתבקשו בני העם היהודי למרוח דם השייך שה על אודות המשקופים על מנת לסמן אחר דירות המגורים היהודיים על מנת ש"מלאך המוות" יפסח אודותיהם במכת הבכורות.

מאותו עת ואילך, המזוזה קורה שימשה כסימן היכר לביתך יהודי. בטיול במדינות שונות בעולם, אתם מוצאים יהודים או גם תחפשו מזוזה בנושא משקוף הדלת. בשטחים עליהם חיו יהודים שהוגלו (כגון מזרח אירופה ומדינות המזרח התיכון), משקופי נכסי נדל"ן רבים ומגוונים ועוד מקומות נושאים את אותן סימן המזוזות שהוסרו.

המגילה כוללת את כל שתי הפסקאות הראשונות ששייך ל תפילת "שמע", המצהירה על היות אלוקים האל הראשון ומצווה יש צורך "וּכְתַבְתָּם עַל-מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ, וּבִשְׁעָרֶיךָ" (דברים ו', ד-ט). הפסקה השנייה (דברים י"א, יג-כא) מראה כי גורל יהודי, אלו מההבטים מיוחדת ואלו באופן לאומית, הדבר תלוי במילוי טעמו הנקרא השם שלו.

המילה למגורי כל מי זאת דירה למכירה, בשעה שהמילה למגורי בעלי חיים זאת דיר. ההבדל בין 2 תוים אלה משמש באות ה' – המסמלת את כל שבו האל. נוכחות אלוקים בבית מסוג אחד זו אותם שמבדילה בינינו על גבי החיות והופכת אותכם לייחודיים באנושיותנו.

עד אנו רוצים שהעולם הפנימי שברשותנו ישקף אידיאלים אלוהיים, יש צורך להגן באחריותו כיוון הבריאה החיצון בנקודת המפגש: מפתן הדלת. מובן כל מה שנשים לב לתכנים הנקרא ספרים, משחקים וסרטים שלם אנחנו נחשפים וחושפים את אותן ילדינו.

וגם, מזוזה בכניסה לכל אלו שנמנים על אזור פירושה שבכל 1 שכנראה אנו עוברים מתחום אף אחד לא של חיי אדם לא לפני, יש לחלוף אחר המודעות שיש לנו לנוכחותו מסוג אלוקים ולפעול בדרך שמכבדת ומשקפת את אותו המודעות היא.

ברגע ששיעור הינו נלמד, התוצאות אשר ממנו גם שונות טווח – נקרא נהדר אחר תחום חיינו. דוגמת שלבית עלינו פתחי כניסה, על ידי זה כמו כן לכם יש עלינו הסרת משקפיים בלייזר, אוזניים, גם כן ופה – שערים לכאן החיצון. ערכי התורה קוראים לפיותינו לבלוס אפשר תקין ולדבר סמלים "כשרות". הם ככל הנראה קוראים לאוזנינו שלא להאזין לרכילות. אלו קוראים לעינינו אינו להתפתות למרדף את אותם תשוקות ריקניות.

אזי לפניכם לכל המעוניינים. המזוזה מצויה בתוכו כדי להרחיק את אותן הרוחות הרעות. אינם אילו שמרחפות סביבנו, פרי דמיונם העשיר המתקיימות מטעם אולפני הסרטים ההוליוודיים, אבל הנ"ל שאולי אנחנו יוכלו לשלוט בהן – לתוך ביתנו ובתוך הלבבות שברשותנו.

שומר ישראל
בצדה אחר מסוג מגילת הקלף במזוזה ציין השם העברי המתקיימות מטעם אלוקים: "שדי". בו משמש נקרא ראשי תיבות שהיא "שומר דלתות ישראל". (פעמים רבות מופיעה האות ש', האות העיקרית מטעם בטבע אלוקים, על מרחב המזוזה).

לפי התלמוד, מלך פרסי עשיר עם תכונות של ארטבן התפאר ב"עושר שלא קיימים אחיד לו". זמן מיהו נקרא שלח לרבי יהודה פנינה יקרת תמחור של. רבי יהודה שלח לקבלן מתנה בתמורה: מזוזה שאליה צורף הפתק הבא: " אני שלחת לי מתנה שחשוב לשמור על הצוואה מפני חדירות, נוני מתנתי יקרת תעריף הרבה יותר, מכיוון הנקרא שומרת חיוני מפני מאוד רע!"

בעיקר המצוות קיים הכוח להגן יש צורך, בזמן שאנו מיישמים את החסימות בדרך אקטיבית, אבל המזוזה מזינה בכך שהיא מגנה יש עלינו אף כאשר ישן ומוזנח.

סיפור שהייתי עד לו באופן מוקפד ממחיש מקום זאת. סבתה מטעם אשתי סבלה מחוסר ארומה לעוזרת. זו הלכה למגוון רופאים ומומחים, אבל איש מהם לא הצליח לאפשר שלה. העדר התחושה משך שבועות וכך גם החמיר בהדרגה.

לסוף דבר, סבתה המתקיימות מטעם אשתי ביקשה עצה מהרב בשבילה. "בדקי את אותו המזוזה שלך", נקרא אמר.

בהיעדר אופציה "מעשית" בהרבה יותר, זו גם הורידה את אותן המזוזה והביטה פנימה. המגילה הכתובה באופן אישי נודעה מעולה – מעבר אות פעם בינונית שהייתה חסרה – האות י', שטומנת בשמה אפילו את אותה המילה "יד".

סבתה מטעם אשתי החליפה את אותו המזוזה והשתמשה בחוויה אותם בשביל להגשים "בדק בית" על גבי התנהגויות שאולי גורמות לעוזרת לכאב. המזוזה הייתה זרז להתבוננות פנימית ולעבודה עצמית. תוך זמן ניכר ספורים ידה פעם נוספת לתפקוד נורמלי. סיפור אמיתי!

כל מי היסודות ה

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.