Menu
header photo

The Journey of Hammond 214

thumbvoice4's blog

כשלונה של האנושות מושרש באנוכיות וניצול, תיקונה עשוי בחסד ונתינה

הוא למעשה אינה מנקה. פרשת השבוע שעשו לו, פרשת נח, ממשיכה לתאר את אותן כישלונה המתקיימות מטעם האנושות. אנחנו חוטאים, גונבים ובוגדים, ואלוקים מתחיל יאריך. הוא רק נח ומשפחתו נכנסים לתיבה מכיוון המבול, בכדי להינצל. חכמינו בתבנית הדורות מביעים אכזבה. ספר תורה רשימה נח איננו פעל בכדי להציל את בני דורו? מהם דאג רק לעצמו ולא התפלל והתחנן לאלוקים, ולא קרא לידידים לתקן את מעשיהם?


מייד רק את איך מופיע סיפור מגדל בבל. האם מותר לשים ספר תורה בבית האנושות מתאגדת כדי לבנות מגדל שחצני וחומרני, שראשו מגיע לשמיים. הם מתעניינים ב לשלוט, לקבל, להרוויח את עצמם לאלוקים. צריכים להיות סוגדים לטכנולוגיה, להתעצמות אדם, ולא מותירים כלל מקום לבורא.


מה הפתרון? הפיתרון תופיע בפרשה שמטרתה – אברהם אבינו. משמש מתקן רק את החטא של נח, ומגלה אכפתיות רבה. כשאלוקים מעוניין להרוס את אותה סדום הוא לא שותק, אבל מתקומם ומתווכח, בגלל על ידי זה מתנהג מאמין פשוט. כשבני דורו חוטאים הוא לא מתעלם ודואג אבל לעצמו, אפילו מחנך זאת באהבה ובסבלנות.

ובמקום להוסיף מגדל בבל, הוא בונה אוהל מרגוע, פתוח כמעט לכל צבור, אזור שכולו חסד והכנסת מוזמנים לבקר ב. מגדל בבל קרס, אבל האוהל הנקרא אברהם יש או אולי ימינו, אצל בני בניו. בוני המגדל ניסו לעשות בטבע לעצמם, ושמם נמחק, ואברהם נצחי אך ורק מכיוון ש לא פיאר את עצמו, אך את אותו אמונתו.




סופר סתם נתניה שלום.

פעמים רבות בגלל החלק היומי המתקיימות מטעם סיון רהב מאיר.


Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.