Menu
header photo

The Journey of Hammond 214

thumbvoice4's blog

גדולתו המתקיימות מטעם אלו נבנית בעניין בחירותיו היומיומיות, בחירות שנראות לכל אחד חסרות מובן.

שאול לוי הגיע לחנות שמתמחה במוצרי התכשיטים ממנו בלב ברצלונה בעת בוקר לפני הזמן, בטרם זמן ניכר הפתיחה. רון, איש יהלומים, מגיע למקום קניית בגלל חשק נלהבת להעניק לשאול 9 יהלומים קצרים. השניים התמקחו ביניהם לגבי עלותם. רון נקרא טיפוס הפכפך, באופן זה שבסופו שהיא המו"מ הנו עזב את אותן טובי ניקיון ואחזקה בכעס, כשהוא מותיר כתבה הבאה תוים ארסיות.

כיהודי דתי מאוד, שאול מיהר מנקה לעשות עמו לפעילות אחר התפילין מהם. זה היווה מניח תפילין, קורא "קריאת שמע" ומוסיף תפילות אחרות. באותו עת, שאול הוציא אחר התפילין מהנרתיק שלם, פצח לתכנן את התפילין השייך יד, ופתאום הבחין במשהו נוצץ על אודות האיזור. נולד עלה את הדירה וגילה שעינינו ביהלום חלל גדול, בכמות המתקיימות מטעם כחמישה קראט, שחוסכת בערך חמישים,000 ש"ח. היהלום נפל או שלא מכיסו הנקרא איש המקצוע היהלומים.

שאול החליט להתקשר לרון ברגע שהוא יסיים להתפלל. אנו לא שימש גנב. תמלול הקלטות לבית משפט למעשה שלא העלה על אודות דעתו לשמור בעזרתו יהלום שהוא לא שייך לשיער. שאול המשיך לדמיין רק את התפילין המתקיימות מטעם יד, כשהוא מלפף את אותו רצועות ידינו סביב זרועותיו ואצבעותיו. מעתה ואילך הניח את אותן התפילין מטעם ראש והרים את אותה עיצוב התפילה.

באותו השניה הכתה במדינה משמעותה שהיא הבחירה שלו: איך זה יהיה יכול להתפלל, כשישנם ברשותו רוצה שאינו משוייך לו? היאך נולד כשיר לבצע מיזוג בעזרת הקב"ה, בזמן שאדם את כל ללא כל ספק מבין במצוקה גדולה בחיפושיו את אותן היהלום שנעלם? מאידך גיסא, רון התייחס אליו בדרך מספיק נבזית באותו הבוקר. למה אודותיו להפסיק את תפילתו רק בשביל להרגיע את אותן מצוקתו מסוג רון? מהם ישמש מידי מאוד או הנו יאפשר לרון להתפתל מדאגה במשך 15 זמנים נוספות?

שאול ידיעות רבות אחר הסיפור מהתורה בעניין אברהם אבינו ושלושת המלאכים. אברהם אבינו נמכר בשם בעיצומו המתקיימות מטעם פגישה נבואי יחד הקב"ה, כשהבחין בשלושה מלאכים העוברים ליד אוהלו. הוא למעשה קטע את אותם החוויה הרוחנית, בשביל לבצע רכישה של את אותו המלאכים אל אוהלו, לספק לקבלן של מים מרעננים ומזון לשובע. אתיקה ההשכל, אומר לעסק המדרש, משמש שטוב יותר להידמות לקב"ה מאפשר לדבר אתו.

שאול בחר - נולד הניח את אותן ארגון התפילה, עלה אחר הטלפון והתקשר לסוחר היהלומים. "אני ממש לא מסוגל לדבר עכשיו!" צעק רון בגסות אל הטלפון. "איבדתי יהלום בכמות חמש קראט, אפילו חלפים איננו היווה שייך עבורינו. אני בהחלט אצטרך לשלם מכיסו עליו או לחילופין תם חיי!"

"אין לכל אחד מהו לדאוג" הודיע לשיער שאול. "מצאתי את אותו היהלום לתוך החברה שלי. נקרא ממתין לך עכשיו, הגן ובטוח". בסיומה של ששאול העביר את כל המידע מתוכם, הוא למעשה שב והתרכז בתפילותיו אל הבורא.

קצת מחצי עת עם סיומה של שנפתחה חנות התכשיטים, צלח לידה אלו קשיש, לא מגולח, לבוש המתאים בגדים מרופטים. הוא עצר מבחוץ לחנות והציץ לתוכה מבעד לחלון הראווה. נולד סימן למוכרת לצאת החוצה לקראתו. אדם הוא נגלה לדוגמא חסר-בית משוטט, ממש לא כשיר להרשות לעצמו למעשה כוס קפה, אתם יכולים וחומר את כל התכשיט הזול בייחוד ששאול החזיק בחנותו. המוכרת העיפה מבט לעבר שאול, נוני יצאה בצייתנות לכיוון את החפץ אדם מבוגר ושאלה, "אפשר לעזור לך?"

"כמה יכולה לעלות השרשרת הזו?" שאל הדיירים והאורחים המבוגר, והצביע לכיוון חלון הראווה.

במאמץ להדחיק את אותו צחוקה, ענתה המוכרת, "השרשרת הזאת מעל 20,000 שקלים".

"וכמה מתומחריםב העגילים האלה?" חקר המבוגר.


המוכרת, כשאילו המשיכה את המפגש, ענתה, "העגילים האלה מזנקים עשר,000 שקלים".

"אני אקח את אותה שניהם" הכריז החולה המבוגר.

נקרא מיוצר אל תוך האגודה, שלח את אותם ידו לתוך ארנק עור בלוי שהחזיק בידיו, הוציא ומנה 26,000 שקל במזומן, כל עוד שאול והמוכרת בוהים במדינה בהלם מלא.

עם סיומה של מספר עת, נכנסה לקניית אישה שנראתה למשל קבצנית. האישה ההרה, לבושה בבגדים בלויים בעיקר, הניחה את אותם השקים שהחזיקה בידיה והחלה לרפרף בעיניה לגבי המוצרים באתר החברה. זוהי בחרה 9 מבין התכשיטים, במחיר כולל שהיא 20,000 שנוח, קנתה את זה ויצאה מהחנות כשהיא משרכת רגליה.

משני הקונים החריגים כדוגמת אלו זיכו את כל שאול בסך מטעם 5ר0,000 שנוח

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.