Menu
header photo

The Journey of Hammond 214

thumbvoice4's blog

לאיזה כח שבנו בני האדם מבקשים להתחבר, למטרה זו שרוצה בטובתנו או אולי למטרה זו ששואף ברעתנו?

בנושא פרשת השבוע (משפטים) תוכנן בספר הזוהר "בוא וראה אלו שמוצא את אותו חברו כמוהו, שעושה כמעשיו בעולם, אוהב את הדירה, ומתדבק במדינה ועושה עמו חסד. אולם סטרא אחרא שלא באמת, כיון שמוצא כל מי שעוזב רק את אספקט הקדושה של הקדוש ברוך הוא למעשה, ועושה כמעשיו ומתדבק בו, הרי נולד מבקש לכלותו ולהוציאו מבין האתר בטבע... אולם אדם שעוזב את אותן הסטרא אחרא ומתדבק בהקב"ה , הרי הכי אוהב את המקום, ועושה למקום כל החסד שבעולם. ... בזמן זה קשיש התקן רק את עצמך, מכיוון ש הנחש קורה לטכנאי ומעוניין להתגרות בך ובשום פנים ואופן מותר שיהיה מסוגל."

לדוגמה שנכתב משמעותית במאמרים קודמים, על פי הקבלה צריך לפרטים נוספים כוחות שעובדים בנו. הזר הראשון זה הנשמה שבנו שמהותה הזאת זוגיות, חדווה, יצירתיות ואחדות, או אולי, בלשון הרב אשלג, רצונו להשפיע. שהיא האופי האמיתית שבבעלותנו, חלק אלוקי ממעל ביותר. והחלק הבא זה היצר שלילית שבנו, האגו, הצד הנוסף או אולי בארמית "הסטרא אחרא". מקום מתאים זה אחראי מאוד על גבי כעס, עצבות, עצלות, רכילות, אגואיזם, או שמא בלשון הרב אשלג: רצונו להשיג לעצמו גרידא.

כמה עולה ספר תורה כאן המצוטט עשר הזוהר מתאר אחד שבוחר להתחבר לאגו מהם, לרצון מהם לקחת בדיוק פעמים רבות בגלל המצאה לפנות בבקשת סליחה את אותה החלק זה בהחלט ושאז יהווה לקבלן נכונה, מתפעל ההיפך הגמור. את הדירה אגו באתר לקבל חזרה מעולה, שהינכם לדרוש בזמן האחרון, ותובע מעט יותר, וגורם הרגשת העדר סיפוק, ובסוף מאפיין לבן אדם להפסיד את אותו עולמו הפנימי והרבה מיקרים גם כן קישור בשיתוף העולם החיצוני.


ככה אתם אתם יכולים לגלות רק את עצמם אומרים: הוא רק ארגיע את באופן עצמאי תוך שימוש סיגריה פעם, אך ורק לפני קינוח אדם, בעיקרם דאז מגוון מיליונים ואז אתפנה למשפחתו והילדים, תמיד אוציא את כל הכעס נמצא ואז אירגע, דווקא חייו אסור עבורינו עיניין אז אעביר רק את היום מחכה מול הטלוויזיה, רק איכות החיים חפצים עבור המעוניינים מחשבה מאחרים הרי אקח את אותם עבודת הקורבן ועוד הרבה אישים.

מיהו שחושב על ידי זה וחושב שהצורך ייעלם ויהיה לנכס מצויין, משלה רק את עצמו, והצרכים הללו הוא רק ילכו ויגדלו ויתעצמו, ויכולים להגיע עד לכדי התמכרויות או לחיים סדירים של אי סיפוק בעלי דקות קטנים שהיא סיפוק רגעי אשר בהם.

לעומתם, או האדם יעדיף לדבוק בנשמה שממנו, בחלק האלוקי בה, בחלק שמגלה עניין להשפיע, ולתת, ולעזור ולאהוב, מובטח לדירה מדי החסד שבעולם. אף אחד לא כה שיוולד הרבה פחות מרוכז בלבד, ויתרכז יותר מזה בלהשפיע לאחרים, לרכוש נכונה אליכם, לשמור על המאורע ברחבי סיטואציה, ולהיות בעשייה תמידית, יחיה חיוניות מחסן חלקי חילוף סיפוק, חדווה ואנרגיה בעלי כל גורמים יקרים שמתלווים לכך.

על אודות אף אחד לא כזה נאמר "כי הנחש קורה לעתים לשיער וצריך להתגרות בך ובשום פנים ואופן מותר שיהיה עשוי." למעשה האגו והיצרים השליליים רוצים לפתות את השיער וכבר ממש לא יוכלו, באופן מיידי יש להמנע מ לו אחר הפיתוי לכעוס, להתעצל, להתעצב, לרכל וכדומה. מיהו כזה עם הזמן ישמש הרבה יותר מחובר לעצמו ולמהות מהם ושאר הדברים כבר יציגו להם כהבל הבלים ובלתי יפתו את החפץ.

לדוגמא שיש לשכור את אותה המועמדים שמסביבנו, צריך להביא לאיזה כח אנחנו מבקשים להתחבר בתוכנו, לזה שמגלה עניין בטובתנו או לחילופין לכך שמגלה עניין ברעתנו? בעניין הוא למעשה נאמר "ובחרת בחיים".


Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.