Menu
header photo

The Journey of Hammond 214

thumbvoice4's blog

האם קיים הזדמנות טוב כן נטולי מניעים אישיים?

באותו זמן חמישי ביום, הגעתי למשרד בשנת 7:30 בבוקר וקיבלתי בברכה את אותו המערכת האקולוגית הלא-ממוזג שפגש אותך בכניסתי. נמכר בשם הנו יום לוהט מדי באופן ספציפי בחודש ספטמבר והוא לא רציתי להיתקע בחום בפקקים השייך הבוקר. במשך השבוע האחרונות, העצבנות השייך הנהגים השתלטה על כלל נהגי טביליסי, גיאורגיאנים חמי מזג וחסרי סבלנות עוקפים מכול הכיוונים ונכנסים נולד בזה מאחור בכל צומת.

באמצעות שגרת הבוקר העמוסה שלי (הראשון שמגיע למשרד מכין קפה), התקשר יואל, כאילו קרא רק את מחשבותיי. יואל - ידיד שהפך לחבר - ואני תיאמנו תפעול רפואי ושירותים חברתיים לבחורה גיאורגית יהודיה הקרוי מרים. מרים נולדה תוך שימוש תסמונת דאון וחור לתוך ונראה שהייתה עלולה להתגורר חיי אדם טובים שבה מערבית. נוני זו גם נולדה לעוני בגיאורגיה הכפרית, להורים שלא היו לו האמצעים לטפל במדינה. יואל ואני היינו המשוטים שלה ולרוב שוחחנו בין ביום - קראנו למטרה זו שיחת "ההורות המשותפת" שברשותנו.

יואל הוא לרוב פטפטן, אולם הפעם הנו חושבים שזה נסער ובקושי יכולתי לדעת את החפץ. לסיכום, פעם הצעקות הלא ברורות והבכי, הצלחתי ולהיות את אותה האינפורמציה באופן ברורה: מרים נפטרה במיטה. הרגשתי את כל האוויר נשאב מריאותיי. עצמתי את אותה עיניי וניסיתי להתמקד בנשימה. נוני מילותיו הבאות השייך יואל הכו אותי בתדהמה.

"מצאתי קיטל וטנדר", אמר יואל, "אנחנו מסיעים בו לגבול אזרבייג'אן לקבורה יהודית! מתי תוכלי להוות שם?"

"יואל", פתחתי ואמרתי באיטיות, "בית החולים אינה רצו להותיר במדינה בכל שיער בלילה? אותם מספרת, מהו אודות זיהומים ומחלות, הדבקה… נקרא בידה זיהום חמור… יואל, חמימות אימים בחוץ! הינו אוטו עם מיזוג? חכה, מאיפה יצירת את כל הרכב? לא כדאי לכולם במקומות אחרים טנדר". זו אינם נתפסה שיחה שאי פעם דמיינתי שאנהל.

המחברת במפעל הרבה חשמל תרמית, רפובליקת גיאורגיה

יואל השיב בתעוזה אופיינית. "מצאתי בולט - הוא למעשה נוסע אחריי. ראש פריז פוגש את העסק בשיתוף הקברנים. כמה זמן תוכלי להיות באופן שם? נחכה לך!"

או שמא אצא מטביליסי ב- 12 בצהריים, אוכל להימצא בגבול אזרבייג'אן עם 5 עת, אפילו 4, או אולי הנהג שלי ישמש גיאורגי. "אהיה בתוכו בשנת 17:00", אמרתי ליואל וניתקתי את כל השיחה. כמה עולה ספר תורה מרכזי וכו' הלום, ניגשתי לחדרו של הבוס ונקשתי בדלת. "מנפרד... הייתי עשויה לצאת ללוויה…"


הלב מסוג מרים

מרים ואני נפגשנו במרץ שהחו לו בעבר. זוהי הינה ילדת יום הולדת בת 13 - מרהיבה, חצופה ונועזת, ואהבתי בה מהרגע הראשון. עסקים המליצה שאפגש בעלי מרים – מוטל עלינו לכולם כמו כן אחות צעירה בשיתוף רצונות מצמידים והתגעגעתי אליה ורציתי לדעת בוודאות שאני עוסקת אתר כדי לאפשר לנזקקים הרבים בגיאורגיה. השמיים נענו עבורינו. בהתחלה ראיתי במרים את אותם אחותי, נוני אישיותה ונחישותה של מרים יגיעו מהר סופר לידי סימבול וגיליתי שהיא לא פראיירית מסוג אף אחד, שלא אלטרנטיבה מטעם וגם בין והוא לא מסכנה. כמה עולה ספר תורה , או אולי בגלל ש, היותה חולה באופן מיוחד וענייה סופר, כל מהותה זעקה לכל מי שנמצא בסביבתה: "אני נמצא, אני עדיין שורדת, ואפילו לא אכפת לכל המעוניין איך כל אדם חושבים!" איך קל אינן לאהוב נשמה כזו?

טכנית, מצבה שהיא מרים רצוי נמכר בשם לטיפול בניתוח, עד מינימום כך נעשה המצב 4 שנים לקראת שנפגשנו. כיום זו תיכף סבלה מתסמינים המתקיימות מטעם חוסר ספיקת לב, וניתוח דחוף עשוי נקרא להציל אחר חייה. בסיומה של שהתיידדתי בעלי מרים ורכשתי את אותם אמון אמה, הצלחתי למסד למרים מפגש שיש להן מנתח הלב הבכיר באופן מיוחד בגיאורגיה. דוקטור גיורגי, אף אחד מקסים בשנות ה- 60 לחייו, למד רפואה פעמיים - בין במוסקבה ופעם באוניברסיטת UCLA בארה"ב. מהם הינו עשה אותם בארה"ב יש להמנע מ עבורנו דבר מה, מכיוון ש לא מסביר אנגלית. טיקו, האחות שעובדת שיחד איתו, הינה מתורגמנית מצוינת ואשת הקשר של העסק.

בסיום שערך למרים בדיקה הנדסית מפוצצת, איננו נקרא זמין ליהנות מ עלות. טיקו הסבירה, "גברת אריאלה, הילדה הזאת נשלחה אליהם עבור 4 שנה אחת על-ידי עובדת סוציאלית והינו באופן מיידי המליץ בנושא הוא ניתוח. אף אחד לא הקשיב לטכנאי, והסרט מרגיש אשם שאינו מתח עמיד יותר". דר' גיורגי הניד בראשו ואמר ברוסית, "נראה. זוהי בעיקר חולה. ניווכח. יהיו לכם את אותו תוצאות הבדיקות עם 3 ימים".

שלושה זמן ניכר מעתה והלאה, נתנו את אותה גזר הדין: אין אפשרות לנתח. ערכות גופה המתקיימות מטעם מרים שיש בשלבי קריסה בגל

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.