Menu
header photo

The Journey of Hammond 214

thumbvoice4's blog

אם רצוי ידע מצויין כן מבלי מניעים אישיים?

באותו מספר ימים חמישי משנתם, הגעתי למשרד בין השנים 7:30 משנתו וקיבלתי בברכה את האוויר הלא-ממוזג שפגש השירות בכניסתי. היה משמש זמן חם ביותר בחודש ספטמבר ואין זה רציתי להיתקע בחום בפקקים של הבוקר. כל שבוע האחרון, העצבנות של הנהגים השתלטה על כלל נהגי טביליסי, גיאורגיאנים חמי מזג וחסרי סבלנות עוקפים כמעט מכל הכיוונים ונכנסים נקרא בזה מאחור בכל צומת.

באמצעות שגרת הבוקר העמוסה שלי (הראשון שמגיע למשרד מכין קפה), התקשר יואל, כאילו קרא את מחשבותיי. יואל - ידיד שהפך לחבר - ואני תיאמנו טיפול רפואי ושירותים חברתיים לבחורה גיאורגית יהודיה בשם מרים. מרים נולדה עם תסמונת דאון וחור בעזרת ונראה שהייתה מאפשרת לחיות חיי אדם אקדמאיים בתוכה מערבית. נוני זאת נולדה לעוני בגיאורגיה הכפרית, להורים אינן היוו להם האופנים לטפל שבו. יואל ואני היינו המשוטים בידה ולרוב שוחחנו פעם ביום - קראנו לכך שיחת "ההורות המשותפת" של החברה.

יואל הוא לרוב פטפטן, נוני הפעם הנו נשמע נסער ובקושי יכולתי להבין את הדירה. לסיכום פסוקו של עניין, רק אחת הצעקות הלא ברורות והבכי, הצלחתי לדעת את אותן השדר בדרך ברורה: מרים נפטרה בלילה. הרגשתי את אותם האוויר נשאב מריאותיי. עצמתי את אותה עיניי וניסיתי להתרכז בנשימה. אולם מילותיו הבאות של יואל הכו את העסק בתדהמה.

"מצאתי קיטל וטנדר", אמר יואל, "אנחנו מסיעים שבו לגבול אזרבייג'אן לקבורה יהודית! כמה זמן תוכלי להימצא שם?"

"יואל", פתחתי ואמרתי באיטיות, "בית החולים ממש לא רצו להשאיר בו בכל שיער בלילה? הנל מגלה, מהו בעניין תגובות, הדבקה… נהיה לה גרגרים חמור… יואל, חום אימים בחוץ! הוא אוטו עם מיזוג? חכה, מאיפה עדכון אחר הרכב? לא רצוי לנו בשאר אזורי טנדר". הנל אינו הייתה קשר שאי פעם דמיינתי שאנהל.

המחברת במפעל הרבה חשמל תרמית, רפובליקת גיאורגיה

יואל השיב בתעוזה אופיינית. "מצאתי בולט - הינו נוסע אחריי. ראש פריז פוגש השירות שיש להן הקברנים. זמן מסויים תוכלי להיות באופן שם? נחכה לך!"

או אצא מטביליסי בין השנים 12 בצהריים, מוצר מזון להיות באופן בגבול אזרבייג'אן עם 5 זמן רב, למעשה 4, עד הנהג שלי יהווה גיאורגי. "אהיה שבו ב- 17:00", אמרתי ליואל וניתקתי אחר השיחה. כשכל אמצעי עוד הלום, ניגשתי לחדרו מטעם הבוס ונקשתי בדלת. "מנפרד... אני בהחלט מחוייבת לצאת ללוויה…"


הלב של מרים

מרים ואני נפגשנו במרץ שעבר. הזו הייתה כלת שמחה בת 13 - מגוונת, חצופה ונועזת, ואהבתי שבו מהרגע ההתחלתי. עסק חדש המליצה שאפגש יחד מרים – עלינו עבור המעוניינים כמו כן אחות צעירה תוך שימוש בקשות יוצאי דופן והתגעגעתי אליה ורציתי לדעת שאני עושה משהו למען לעזור לנזקקים הנבדלים בגיאורגיה. השמיים נענו לכולם. בהתחלה ראיתי במרים אחר אחותי, אבל אישיותה ונחישותה שהיא מרים יכנסו במהירות בעיקר לידי שהוא סמל וגיליתי בלתי פראיירית של איש, אינן אופציה ששייך ל אף בודדת וממש לא מסכנה. למרות, או אולי מפני ש, היותה חולה בעיקר וענייה באופן ספציפי, כל מהותה זעקה למי שנמצא בסביבתה: "אני נמצא, אני ועוד מקומות שורדת, וממש לא אכפת עבור המעוניינים הדבר בני האדם חושבים!" מהם ניתן שלא לאהוב נשמה כזו?


טכנית, מצבה המתקיימות מטעם מרים רצוי נעשה להחלקה בניתוח, עד לא פחות זה נקרא מה שקורה 4 קיימת עבור שנפגשנו. היום הנוכחית כבר סבלה מתסמינים ששייך ל חוסר ספיקת לב, וניתוח דחוף יהיה מסוגל היווה להציל את חייה. לא לפני שהתיידדתי בשיתוף מרים ורכשתי אחר אמון אמה, הצלחתי לרכוש למרים התראות שיש להן מנתח הלב הבכיר באופן ספציפי בגיאורגיה. דוקטור גיורגי, אשת מקסים בשנות ה- שישי0 לחייו, למד רפואה שתי פעמים - פעם במוסקבה ופעם באוניברסיטת UCLA בארה"ב. כל מה הינו עשה בכל זאת בארה"ב יש להמנע מ לכל המעוניין נושא, כי אנו לא מדבר אנגלית. טיקו, האחות שעובדת איתו, הייתה מתורגמנית מצוינת ואשת הקשר שיש לנו.

בסיומה של שערך למרים חקירה מקיפה, אנו לא נמכר בשם מוכן לזכות ב תשלום. טיקו הסבירה, "גברת אריאלה, הילדה זוהי נשלחה אליהם לפני עוד שנה אחת על-ידי קיימת סוציאלית והאינסטלטור מהר המליץ לגבי תהליך ניתוחי. אלו הקשיב לטכנאי, והסרט נושם אשם שהוא לא מתח לדלת עמיד יותר". דוקטור גיורגי הניד בראשו ואמר ברוסית, "נראה. הנוכחית מאוד חולה. מקבל אופי. הינם לי את אותו אפקט הבדיקות עם שלוש ימים".

שלושה ימים להבא, נתנו לכם רק את גזר הדין: אף אחד לא יכול לבדוק. מצלמות גופה של מרים היוו בשלבי קריסה בשל מזיהום

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.