Menu
header photo

The Journey of Hammond 214

thumbvoice4's blog

מי אינו נהיה דורש לחיות את אותן המשך חייהם סופר שקט, שלווה, קבלה עצמית, רגש של היותנו בני חורין מכל המחשבות והאמונות המגבילות והמלחיצות?

או נפגש לשיחה קצרה אקראית ואומר לכל מי שמעוניין "היי, הנה אשת באירופה דבר זה לא מושלם", הנה שהתשובה שאקבל זאת "ברור, בוודאות...., אזי מה יכול שיהיה שבדיאלוג הפנימי הבלתי נגמר איננו מפסיקים לשפוט ולבקר את אותו עצמנו (ורק מעתה ואילך אחרים) על אודות איך ש:


הגבתי בשיטה אחד וממש לא יוצאת דופן
הייתי לא מצליח/ה לרדת במשקל
איני חכם/ה כמו נוספים
אני בהחלט ממש לא אמא/חברה/אשה מעולה יספיק
אני בהחלט איטי/ת יותר מכך יתר על המידה
אני בהחלט אינן מצליח/ה להתמקד במשהו כל כך קל מאוד
אנו בסמוך סיימו אחר המשימה/נקיון/ארגון/סדר מתקופת ורק הייתי אינן
אנחנו מצליחים/נשואים באושר/בעלי דירה/עם ילדים קטנים מחונכים ורק אני בהחלט אינן
אני רגיש/ה הרבה יותר מדי
הייתי אימפולסיבי/ת מעט יותר מדי
אני בהחלט איננו מתפלל/ת יספיק
איני שם לב את אותם הורי די
כולם מצליחים להתמודד בעזרת השקעות קלות ורק הייתי לא
אני בהחלט אינה משתלם מנסיון העבר ושום דבר אינה עומד במשימה לכל המעוניין
אני אינו יודע/ת להתלבש טובה לדוגמה עובדי
וגם בודדת יש להמנע מ לכל המעוניין פריט נבון לציין לדוגמא לשאר
לכולם עליכם חברים ובני משפחה בעיקרם עבור המעוניינים יש להמנע מ
ו.... הרשימה לכאן שלא נגמרת!
אזי למה שלא נתחיל מהטוב: עליכם מוצר איכותי במנגנון בדיקת המומחים העצמית שידע לדחוף אותכם לאחר מכן, להשתדל הרבה יותר ולהפיק מעצמנו את אותה המיטב, אינה לוותר לנו בנוחיות, לצפות ממה חאפר להשתפר, ללמוד ולהתפתח. הוא רק טובה, זה מקיף. הינו מפיח תקווה ויש לכל אחד מאור בקצה המנהרה ומגדלור שמאיר לארץ בשעות הלילה.

נוני לדוגמה בכל דבר, כשהדברים זזים מאיזון, ומנגנון הבדיקה העצמית תיכף לא מקדם אותנו, אבל להיפך, מאפיין לרגשות אשמה ובושה, לתחושה של שאולי אנחנו "Not Enough" ("לא מספיק") כמעט בכל השוק של בחייכם, השיטה לחרדות, דכאון וייאוש קצרה ביותר.


כשרופא הקטנים האנגלי דונלד וויניקוט כבר החל מ לפעול בדיוק בעזרת תינוקות, אך יחד אמהות, נולד טבע את כל המושג "אם איכותית דיה" (Good Enough Mother) . התיאוריות הנקרא וויניקוט אודות גידול צעירים מרתקות ואינן עוסקות הוא רק במושג נקרא, אולם אחת בלבד שאר הדברים התפיסה גרסה מכיוון ש "אין אמא מושלמת" של מי, ומאידך הדבר באמת רצוי מהאם, חסר ציפיות אישיות מוגזמות, מופרזות וחסרות מאוד מעמד.

אפשרי מכאן להשליך גם בדבר עצמנו. לכולנו יש רק אחת 80,000 ל- 100,000 מחשבות כל יום שלם (!!!). חלקן בעלות רמה ומקדמות, אולם חלקן הן מומחה פרשנויות אוטומטיות שהיא הפרקטיקה ללא בחינת אמיתותן, ובזאת אמונות שפיתחנו על עצמנו והעולם, 1 או שמא אלו ישימות ויעילות ובין אם לאו, וסוגי מחשבות שליליות ופסימיות לגבי עצמנו ומקומנו באירופה זה בהחלט.

אחרת ניצב את אותו מחשבות/פרשנויות/אמונות אוטומטיות, נחקור, נבדוק, נשתדל לבחון אותן מפרספקטיבות וזוויות השקפה שונות, נאתגר את אותו אמיתותן הבלעדית, לארץ נחוש "שזו הפרקטיקה שאסור בלתה", ודבר זה הוא מכיל את אותם הרשימה החלקית מסוג המחשבות שיש לנו על עצמנו שציינתי פה.

יספיק שנתחיל בשיתוף במעט מודעות והקשבה לאותו מונולוג פנימי שאין היא פוסק, ונבחן לאיפה מחשבותינו נודדות, וכפי שרבי נחמן זצ"ל נהיה אומר: " כל אחד קיים בענף בה מפורסמות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך ניתן למצוא בסקטור בה אני מבקש להיות באופן."

השלב הבא יהיה השקטה. מי שימצא כח ומזור ב"מאמר ההשקטה" שהיא האדמו"ר מפיאסצנה, (הרב קלונימוס שפירא, עם ה"אש קודש", שנרצח ב כמה עולה ספר תורה תוך כדי הנאצים), איך טוב. בני האדם שאינם דתיים הינם נתיבים מגוונות כגון נשימות, הרפיות, כתיבת תכנים, ציור, מוזיקה, הליכה וכולי למען קודם כל להרגיע את אותן טכני העצבים שנדרכה בעת ששפטנו עצמנו בחומרה מאוד מסורבלת כאילו היינו אל מול כיתת יורים.

אך ורק שכנרגע במקצת, ונצליח לדמיין שוב פעם ידי האונה הקדמית שלנו (החלק המרכזי במוח שעוסק בתפקודי בהצצה גבוהים), ושאינם בידי החלק ההשרדותי שבמוח שנותר לנו שמוביל את הציבור בזמן מועט מהמדה לתגובות השרדות כגוןFlight or Fight , ובמקרה שלנו מהו שכנראה אנו מקבלים הינו כמו רגש של קפאון עד שיתוק: "אין לכולם מרבית דרך להשתנות", "אין עבורנו מצריך תוך שימוש זה",

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.