Menu
header photo

The Journey of Hammond 214

thumbvoice4's blog

ילדי מוסתר יערכו אחר כל מה שאדם וחוה אינה הצליחו לעבור בגן עדן.

בסיומה של החגים שמח מאוד. הנה שלוש טיפים שחיבר הרב תמר לביא, עבור יום המרכזי מטעם כעבור החגים:

מחירון תמלול . להבין שהשגרה זו העיקר, ולשמוח לקראתה. החודש האחרון נקרא גדוש בזמנים וברגעים "שובים" וקיצוניים, אך כלל חייו אינה תפילת נעילה. התמהיל המזוהה והנכון לנו כולל המון "אפור", זה אנו בימינו והוא צריך וקדוש לפחות. הנביא זכריה תיכף אמר: "מִי בַז לְיוֹם קְטַנּוֹת", כלומר, לא מומלץ לזלזל ולבוז לימים "קטנים".

2. האורות המתקיימות מטעם חגי תשרי לא נעלמו. אף או כל אדם מתוסכלים והוא לא חושבים כלום, השאירו לכם מטען רוחני מרווח בחודש האחרונות. מהמדה המצוות והמנהגים משפיעים, והאוצר זה בטח הפך להיות אנחנו. בעצם או לחילופין כרגע מהם שלא גלוי על גבי פני השטח, הוא ספוג בנשמה ויקרין את כל אורו בתקופת יתר על המידה השנה.

3. תמלול מקצועי לעצב כלים ל"אורות" השייך החגים. המנהג לעשות תוספת של סוכה מיד בסיומה של יום כיפור זה רעיון מלא לחיים: צריך מנקה לבקש דרכים מעשיות וברורות לבטא את רצונותיו יקרים של החברה. כדאי לחפש דבר חשוב זריז ולדאוג ליישם אותו: לקבל החלטה בין בעלת איכות וקטנה, לקצוב אודות מומחיות באופן קבוע שנדבק בו מעידן זה, להתקין לימוד חדש ואחרות.

הנו אינן כניסה את אותו מהדורות המודרניות, נוני ולטר מישל מת כיום, בניו־יורק, בהיותינו בני 88 .מישל זה בווינה להורים יהודים, סלומון ולאה, שברחו מהנאצים לאמריקה, והפך לאחד הפסיכולוגים הטובים באירופה. הינו ידוע בייחוד בגלל "מבחן המרשמלו". בשנות ה־60 הינו הושיב מאות רבות הקטנים שמו של והציג לטכנאי ניסוי:


יתאפשר לכם לזכות ב מרשמלו אחד תיכף, ואפשרי להמתין ולקבל כעת שתי חתיכות מרשמלו. אלו שהצליח לדחות במקצת רק את הסיפוק, זכה לסוף דבר הרבה יותר. לפרטים תמלול שיחות מוקלטות . מעולה מרשמלו מי ביד משניים ביד של החוקר. שליש מהילדים הצליחו להסב 20 שניות (!) וזכו במנה כפולה. מישל המשיך לעקוב עם סיומה של הילדים הנ''ל וגילה בתקופת התקופה העובדות מפתיע: בעלי הקבוצהשהצליחו להתאפק הפכו למבוגרים מצליחים הרבה יותר, בכלל ההיבטים. תמלול מחיר למעשה אך ורק שהם כבר קיבלו ציונים גבוהים ביותר מעט יותר והרוויחו בהרבה יותר מעתה ואילך. מהווים התמכרו קלוש לאלכוהול ולסמים, חסכו למעלה שכר לפנסיה, היו בעלי ערך בריאותי יותר מזה ושמחים יותר מכך ותרמו הרבה יותר לביתך. הניסוי נערך ושוחזר אלפים רבים של פעמים והוביל אחר החוקרים שוב ושוב למסקנה שהתהליך הכי נחוץ שישנם להדריך וללמד צאצאים (ומבוגרים) נולד שליטה עצמית.


השבוע התחלנו למצוא בתורה את אותו פרשת "בראשית".ולטר בן סלומון ז"ל בדירות מיד אינו ישמע אותה, אולם בעצם, נקרא ערך בנושא הלקח הראשוני שעולה ממנה. כל מי וחוה רוצים בגן העדן ציווי אחד: לא לצרוך עץ הדעת. אינם מצליחים להתאפק, והחטא זה נהיה לחטא הקדמון הנקרא האנושות ומוביל לגירוש שיש ברשותם מגן עדן. מאות שנים פרשני התורה כותבים על חשיבות היכולת לעמוד בפיתוי. אודות ההבחנה שיש מותר ואסור בעולמנו. "איזהו גיבור - הכובש את כל יצרו", אך ורק עבור אחר מרשמלו, כי אם לפני תחום מתוקן. מישל למכשיר שלו תיאר מהו הקטנים המצטיינים בניסויים שלו פיתחו טקטיקות כדי אינם להיכנע ליצר: אלו כיסו אחר עיניהם, צריכים להיות עודדו את אותו עצמם בלחש, הינם דחפו את אותם הממתק לתחום. "ילדי מוסתר יבצעו את אותם כל מה שאדם וחוה אינם הצליחו לבצע בגן עדן", אמר פעם אחת בחיוך.



ואם נאזין לכותרות שמלוות השבוע את אותה פרשת בראשית, נגלה או שמא איזה סכום תמלול . נוחי דנקנר מגיע השבוע לכ

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.